Nextday Touchpoint Communication - View CaseStudy - logo menu
Virtu

 

 

PRZEPIS NA SKUTECZNY REBRANDING


Rebranding firmy Virtu rozpoczęliśmy od dokładnego przeanalizowania dotychczasowego wizerunku firmy. Badania marketingowe pozwoliły nam na zmianę w komunikacji kierowanej do konsumentów – użytkowników dań gotowych.  


 

Logotyp został uproszczony, a także uzupełniony nowym hasłem Virtu – „ułatwiamy życie”.

Zmianie uległ też wygląd poszczególnych opakowań. Dzięki temu udało nam się wskazać konsumentom najważniejsze cechy dań Virtu, które dodatkowo wyróżniają produkt na sklepowej półce.

 

Rebranding objął również przygotowanie wszystkich materiałów identyfikacji wizualnej – ulotek, teczek firmowych, czy wizytówek, a także stworzenie materiałów sprzedażowych, w tym Manuala POS , będącego wsparciem sprzedażowym dla handlowców.

 

Stworzyliśmy także nową stronę internetową, przygotowaną w oparciu o strategię „Ułatwiamy życie”. Znalazły się na niej zakładki, których zadaniem jest podpowiedź konsumentom jak szybko i wygodnie zjeść oraz jakie dania przygotować, gdy nie mamy ochoty na gotowanie obiadu, czasu na posiłek w pracy czy pomysłu na imprezową przekąskę.


Zmiana widoczna jest również w reklamach prasowych, które są spójne zarówno z nową linią opakowań, jak i całościową identyfikacją wizualną firmy Virtu.


 

Zmiana identyfikacji wizualnej, a także wprowadzenie na rynek nowych opakowań to kolejny etap współpracy agencji Nextday Touchpoint Communication z firmą Virtu.  Sygnały płynące do nas z rynku potwierdzają skuteczność przeprowadzonego rebrandingu – został on przygotowany w oparciu o przeprowadzone badania marketingowe, które wskazały nam podstawowe potrzeby konsumentów, a także możliwości, które pozwoliły skutecznie wyróżnić się firmie Virtu na rynku.

 

TŁO PROJEKTU - DODATKOWE INFORMACJE O FIRMIE

 

Firma Virtu rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku. Od początku swojego powstania zajmowała się produkcją dań gotowych.

W jej ofercie znajdują się produkty takie jak pierogi, krokiety, naleśniki, pizze, zapiekanki, uszka, paszteciki, łazanki, kluski, kopytka, kołduny, a także dania gotowe sprzedawane w tackach. Początkowo wszystkie dania wytwarzano ręcznie, w prywatnym domu właścicieli, a zakład zatrudniał zaledwie kilkanaście osób.

 

W 2003 roku firma przeniosła się do nowej siedziby, ulokowanej w centrum Zawiercia, w której mieści się nowoczesny zakład produkcyjny zatrudniający około 400 osób.

Obecnie produkty firmy dostępne są w większości sklepów i sieci handlowych w całej Polsce, m.in. w Tesco, Auchan, Makro, Real, E.Leclerc, Lidl, Selgros, Carrefour czy Żabka.

 

 

Firma Virtu działa w mocno konkurencyjnym segmencie rynku dań gotowych. Do jej głównych konkurentów należą firmy: Pudliszki, U Jędrusia, Aviko oraz Dr. Oetker. W przeciwieństwie do asortymentu konkurencji, ofertę Virtu stanowią wyłącznie dania chłodzone, m.in. pierogi, krokiety, pizze czy zapiekanki.

 

 

Do głównych problemów firmy Virtu zaliczały się:

 

- brak rozpoznawalnej i silnej marki

- brak spójnej identyfikacji wizualnej firmy

- błędne pozycjonowanie produktów, zawarte w haśle „dzieło mistrza”

- słabsza pozycja rynkowa w porównaniu do firm konkurencyjnych

- brak spójnej strategii realizowanej na rynku

CELE I ZADANIA

 

- realizacja badań marketingowych, które pozwolą poznać grupę docelową – konsumentów dań gotowych, a także wskażą szanse oraz zagrożenia związane z obecnością marki Virtu na rynku

- stworzenie najbardziej rozpoznawalnej i polecanej marki dań gotowych, cenionej za łatwość i szybkość przygotowania

- budowa nowej strategii marketingowej, dopasowanej do zbadanej grupy docelowej – użytkowników dań gotowych

- budowa spójnej identyfikacji wizualnej, wykorzystywanej na każdym etapie kontaktu z klientami i konsumentami

 

Zbadaliśmy, z jakimi cechami kojarzone są konkurencyjne firmy, co pozwoliło nam na wyciągnięcie wniosków związanych z budową nowej, wyróżniającej strategii.

 

Badania pozwoliły również dokładnie poznać grupę docelową. Dzięki nim uzyskaliśmy odpowiedź na kluczowe pytania – kryteria decydujące o wyborze produktów, cechy dań gotowych za które użytkownicy są w stanie zapłacić więcej, a także zalety, jakie niesie ze sobą używanie dań gotowych do podgrzania.

REALIZACJA

 

Nowa strategia Virtu została zawarta w haśle „Ułatwiamy życie”. Jej założenia oparte są na wnikliwym przebadaniu rynku, a także poznaniu dokładnych oczekiwań i potrzeb konsumentów – użytkowników dań gotowych.

Oczekiwania w stosunku do dań gotowych nie dotyczą już dziś wyłącznie łatwości i szybkości przygotowania. Dzięki badaniom wiemy już, że konsumenci potrzebują produktów które ułatwią ich życie – wskażą, co zjeść gdy w pracy nie mamy czasu na lunch, podpowiedzą jak przygotować szybki obiad w nowoczesnej kuchni oraz będą propozycją na poczęstunek na wyjazd, spotkanie z przyjaciółmi, imprezę czy mecz.

„Ułatwiamy życie” to przede wszystkim strategia dopasowana do potrzeb grupy docelowej – osób, które żyją nowocześnie i nie zawsze mają chęć na przygotowywanie skomplikowanych posiłków, starają się łączyć życie zawodowe z realizacją własnych pasji, a także cenią swój wolny czas, swobodę i niezależność.

 

 



Kontakt

Tomasz Madejski
Managing Director
508 070 413
t.madejski@nextday.pl

Aleksandra Pinoczek
ACCOUNT DIRECTOR
536 770 670
a.pinoczek@nextday.pl

Anna Kania
Account Manager
536 150 179
a.kania@nextday.pl

Filip Andrzejewski
Account Manager
530 800 606
f.andrzejewski@nextday.pl

Tomasz Madejski
MOBILE: 508 070 413

Aleksandra Pinoczek
MOBILE: 536 770 670

Anna Kania
MOBILE: 536 150 179

Filip Andrzejewski
MOBILE: 530 800 606





UL. PROSTA 135B
44-200 RYBNIK
E-MAIL: BIURO@NEXTDAY.PL

UL. PROSTA 135B
44-200 RYBNIK
E-MAIL: BIURO@NEXTDAY.PL

Zapraszamy do kontaktu:

Kontakt
Kontakt

Tomasz Madejski
Managing Director
508 070 413
t.madejski@nextday.pl

Aleksandra Pinoczek
ACCOUNT DIRECTOR
536 770 670
a.pinoczek@nextday.pl

Anna Kania
Account Manager
536 150 179
a.kania@nextday.pl

Filip Andrzejewski
Account Manager
530 800 606
f.andrzejewski@nextday.pl

Tomasz Madejski
MOBILE: 508 070 413

Aleksandra Pinoczek
MOBILE: 536 770 670

Anna Kania
MOBILE: 536 150 179

Filip Andrzejewski
MOBILE: 530 800 606





UL. PROSTA 135B
44-200 RYBNIK
E-MAIL: BIURO@NEXTDAY.PL

UL. PROSTA 135B
44-200 RYBNIK
E-MAIL: BIURO@NEXTDAY.PL

Zapraszamy do kontaktu: